Oriëntatie op vastgoedkeuze aan Spaanse kust
Gisteren ben ik opnieuw begonnen met het vergelijken van woningen in Spanje omdat ik merk dat verschillende regio’s een totaal ander aanbod laten zien en dat maakt het lastiger om een goed startpunt te vinden. Terwijl ik door de catalogus bladerde viel het me op dat sommige gebieden vooral moderne nieuwbouwprojecten tonen terwijl andere meer bestaande woningen laten zien en daardoor twijfel ik welke richting logisch is. Ik wil graag beter begrijpen hoe je een duidelijk beeld krijgt zonder eindeloos zoeken want ik heb het gevoel dat ik belangrijke stappen misschien nog niet helemaal goed overzie.
6 weergaven

Vorig jaar had ik precies hetzelfde want de variatie tussen regio’s zoals Costa del Sol en Costa Blanca kan best groot zijn waardoor je snel het overzicht kwijtraakt. Wat mij hielp was dat ik me richtte op voorbeelden van Onroerend goed te koop in Spanje omdat je daar goed ziet welke woningtypes per gebied beschikbaar zijn en hoe duidelijk de koopgids uitlegt welke stappen buitenlandse kopers doorlopen. Door die combinatie snapte ik beter hoe je verschillen tussen nieuwbouw en bestaande woningen inschat en waar je op kunt letten tijdens je selectie zodat alles begrijpelijker wordt.