Ik heb een livestream gestart en bleef die van anderen bekijken
Eerder vandaag opende ik tijdens een korte pauze zomaar eens
, zonder dat ik van plan was om daar lang te blijven. Ik klikte op een livestream om te zien wat er speelde, en na een paar minuten schakelde ik uit nieuwsgierigheid over naar een andere. Het werd een soort vicieuze cirkel waarin ik steeds weer andere streams opende, alleen maar om te vergelijken wat er op dat moment gebeurde. Ik dacht er niet eens aan om naar video's te gaan of naar iets specifieks te zoeken. Het voelde meer alsof ik keek wat er op dat moment live was, in plaats van dat ik inhoud uitkoos. Na een tijdje realiseerde ik me dat ik er meer tijd had doorgebracht dan ik had verwacht. Doet iemand anders dat ook wel eens zonder het te merken?
15 weergaven

Ik heb dat ook wel eens meegemaakt: ik wilde eigenlijk even snel iets kijken, maar bleef uiteindelijk langer hangen. Bij livestreams kun je makkelijk blijven wisselen, omdat je je niet aan één ding gebonden voelt. Ik herinner me dat ik er een paar achter elkaar opende en niet echt van tevoren had besloten bij welke ik zou blijven. Het gaat meer om wat er op dat exacte moment gebeurt dan om iets zorgvuldig uit te kiezen. Soms laat ik er gewoon even een spelen en ga dan zonder nadenken verder. Het voelt niet als gestructureerd kijken, meer als hier en daar even kijken.